nim05.jpg

Stichting DA40 Flyers

fld 1 low

Ons vlaggenschip

Op basis van het beproefde en succesvolle concept van de Stichting Diamond Flyers is de Stichting DA40 Flyers opgericht. Een nieuwe DA40-TDI met volledige IFR-uitrusting en autopilot is eind september 2005 in gebruik genomen. Uitgangspunt voor de aanschaf van deze DA40-TDI  (diesel motor) is om een goede betrouwbare 4-persoons kist te kunnen vliegen tegen zeer lage operationele kosten.

Door het geringe verbruik en de lage brandstofkosten is het vliegen met deze kist uiterst goedkoop. Diesel (Jet A-1) is op vrijwel ieder vliegveld te koop. Het verbruik is circa 20 liter per uur. Dat is de helft van een Lycomming motor op AVGAS. Dus reken maar uit. De totale brandstofkosten zijn dan slechts circa 25% t.o.v. het vliegen op AVGAS.

tdi 1 low

De vlootuitbreiding per 19 februari 2006

Gezien de enorme belangstelling hebben wij kort na de aanschaf van de PH-FLD een tweede DA40 diesel in gebruik kunnen nemen. Het gaat om de PH-TDI die is voorzien van een NVFR-uitrusting en qua uiterlijk precies past bij de PH-FLD.

dai 1 low

De vlootuitbreiding per 1 september 2006

De belangstelling blijft groeien. Een bewijs dat het concept werkt! Per 1 september hebben we een derde DA40 (PH-DAI) in gebruik genomen. Het aantal participanten in de Stichting DA40 flyers bedraagt nu 60.

 fldcockpit 2

Het 'kantoor' in een DA40