Oprichting en toekomst van de Diamond Flyers
In het jaar 2002 bedacht Bert Kramer het participatie concept. In het totaal waren er 30 vliegers enthousiast over het idee van Bert. Samen met Fred Tegelaar werd besloten een nieuwe Super Dimona motorzwever aan te schaffen. Deze werd gekocht en overgevlogen uit de fabriek van Diamond Aircraft te Wiener Neustadt. Later versterkte Krien van Stapele het team. Bert, Krien en Richard Lakerveld vormden het bestuur van de Stichting Diamond Flyers en jarenlang hebben zij deze stichting tot grote hoogte gebracht.
Op basis van dit concept werd enkele jaren later door Bert Kramer de Stichting Katana Flyers, Stichting DA40 Flyers en Stichting DA40G Flyers opgericht en vormde hij later het bestuur samen met Krien van Stapele en Richard Lakerveld.
Vandaag de dag bestaan alleen de Stichting DA40 & DA40G Flyers nog. Vanwege een afnemende belangstelling van vliegers en doordat Lelystad Airport sinds 19 november 2019 een gecontroleerd vliegveld is geworden, was het niet meer reëel om de stichtingen Dimona en Katana Flyers te laten voortbestaan. In de toekomst worden snellere en grotere passagierstoestellen van diverse luchtvaartmaatschappijen verwacht. De Diamond DA40 toestellen zijn volwaardige reisvliegtuigen die in dat geval zeer geschikt zijn om mee te blijven komen op een steeds drukker wordende luchthaven.
Bij voldoende belangstelling bestaat de mogelijkheid om in de toekomst uitbreiding van de vloot met een volgende generatie DA40NG eventueel met hybride aandrijving te organiseren.